آغاز طرح آرامش بهاری در حرم محمدهلال بن علی(ع)

1403/01/02
90
0
فرهنگیتمام عناوین فرهنگی
کد خبر :11077

سید جواد تکیه در گفت و گو با خبرنگار پرتال خبری شهرستان آران و بیدگل گفت: طرح آرامش بهاری ویژه استقبال و میزبانی از مسافران نوروزی برای پانزدهمین سال متوالی، همزمان با تحویل سال نو در آستان مقدس حضرت محمد هلال بن علی (ع) آغاز شد.


مدیر اجرایی حرم مطهر حضرت محمدهلال بن علی(ع) افزود: این طرح با اجرای برنامه تحویل سال نو همراه با قرائت دعای تحویل سال، اجرای تواشیح و همخوانی و سرود، قرائت زیارت آل یاسین، پخش بیانات نوروزی مقام معظم رهبری و سخنرانی در شبستان آیت الله عاملی حرم مطهر آغاز شد.

آغاز طرح آرامش بهاری در حرم محمدهلال بن علی(ع)

تکیه افزود: ویژه برنامه های سخنرانی، قرائت ادعیه و مناجات روزانه، نمایشگاه کتاب و محصولات فرهنگی، برپایی ایستگاه های صلواتی و طبخ غذا ویژه زائران در ضیافت خانه هلال، اسکان زائران از جمله برنامه های نوروزی آستان مقدس است.

 

مدیر اجرایی حرم مطهر حضرت محمدهلال بن علی(ع) اظهار داشت: برپایی خیمه‌های معرفت یکی از برنامه های این طرح است که در این راستا ۵ غرفه با برنامه های متنوعی برپا شده است.

 

سید جواد تکیه با تاکید بر اینکه ایام نوروز ظرفیت عظیمی برای بهره برداری از فضا و امکانات بقاع متبرکه برای تبدیل شدن به قطب فرهنگی ایجاد می کند، ادامه داد: همزمان با آغاز نوروز،  ۱۵ مبلّغ دینی در آستان مقدس حضرت محمدهلال بن علی (ع) مستقر شده اند که در حوزه های مشاوره، وقف، پاسخگویی به سوالات دینی و احکام فعالیت می کنند.

آغاز طرح آرامش بهاری در حرم محمدهلال بن علی(ع)

مدیر اجرایی حرم مطهر حضرت محمدهلال بن علی(ع) ادامه داد: این حرم مطهر مهم ‌ترین پایگاه گردشگری مذهبی شهرستان آران و بیدگل است که ویژه برنامه های رفاهی و فرهنگی را برای سپری کردن اوقات فراغت زائران حرم مطهر برگزار می کند.
 

تکیه خاطر نشان کرد: ارائه خدمات به مسافران، زائران و گردشگران احیاء سنت های اصیل اسلامی مثل عید نوروز، تبلیغ و ترویج فرهنگ دینی و قرآنی و ترویج سنت اصیل وقف از جمله اهداف این طرح است.

خبرنگار: روح اله باقری

;
نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید
کد امنیتی
ذره بین

هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است

با ثبت نظر خود اولین نفری باشید که برای این خبر نظر ثبت کرده است.